מטרתה היחידה של ערכה זו היא לעזור לך לטפל בעצמך כשאת במאבק ולתת לך כלים, שיעזרו לך לחזור אל עצמך. את יודעת שאין דרך נכונה או לא נכונה לבנות את הערכה המיוחדת שלך, ואת מכירה את עצמך הכי טוב!

אם את לא בטוחה מה נכון לך, חשבי על מה היית כוללת בערכה עבור החבר הכי טוב שלך. איך היית מזכיר לו, שזה הולך להיות בסדר כאשר הם לא מרגישים במיטבם?

כאן בהמשך יש מספר רעיונות וזה כל מה שהם: רעיונות. אפשר להשתמש בחלקם, בכולם, להוסיף עליהם – העיקר שזה יהיה בדיוק מה שמתאים לך.

1. פתק לעצמך.

כשאנחנו מדוכאים או חרדים, מסלולי השיחה השליליים שלנו יכולים להשתלט עלינו במהירות ולהריץ את ההצגה. ברגע שזה יקרה, זה עלול להיות קשה לנתב נקודת מבט חיובית. לכן, אילו יכולת עכשיו לנהל שיחה עם הגרסה העתידית שלך, שעומדת לפתוח את ערכת ההשרדות, מה היית אומרת לה?

חשבי איך להרגיע חרדה ברמה הבסיסית ביותר על ידי שיחה עם עצמך דרך החוויה. הזכירי לעצמך, שהיית כאן בעבר ותמיד את מוצאת את הדרך החוצה. כל המחשבות שיש לך תקפות ואין שום דבר שאת צריכה להתבייש בו ועדיין זה לא הופך אותן לאמיתיות.

עודדי את עצמך בעדינות לא להתנגד למה שאת מרגישה, לא להלקות את עצמך, זה חלק מהיותך אנושית ואת תהיי בסדר. ואל תשכחי להזכיר לאת-העתידית כמה את אוהבת את עצמך, כי זה יכול להיות אחד הדברים שהכי קשה להיזכר בהם, כשאת במקום חשוך.

הפתק שלך יכול ללבוש כל צורה שהיא מועילה לך ביותר. זה יכול להיות מכתב אהבה ערוך ומלא או כמה אישורים מרגיעים לחזור לעצמך כשאת מרגישה למטה. את יכולה להכין רשימת לטיפול עצמי, רשימת פינוקים קטנים. לא משנה מה תכתבי, זה לא אמור להרגיש כמו מטלה או שעליך להתחייב לשנות את מצב הרוח שלך – רישמי דברים שעוסקים בקבלה עצמית, ביטחון ואהבה עצמית.

2. פריטים המספקים נוחות פיזית.

אחד הדברים החשובים ביותר כדי להרגיע חרדה, הצעד הראשון הטוב ביותר הוא לרוב נוחות פיזית ולא רגשית. בדרך זו אנו יכולים להעלות את הראש מעל המים לפני שנתמודד עם כל סוג של ביטחון נפשי.

אם את מתקשה להבין מה הנוחות הגופנית עשויה להיות לך, התחילי בחמשת החושים שלך.

ריח: 

שמנים אתריים מרגיעים כמו לבנדר, גרניום או ורד, נר בעל ריח שמקל על המתח שלך או פצצת אמבטיה מיוחדת

מגע: 

סווטשירט נעים להתכרבל בו, כדור מתח או גן זן שולחני

טעם: 

תה מרגיע עם עשבי תיבול כמו מנטה, קמומיל ושורש ולריאן

שמע: 

זוג אוזניות עם תזכורת להפעלת רשימת השמעה של פעימות binaural או צלילים מרגיעים אחרים

ראיה: 

תמונה של המקום שאת הכי אוהבת בעולם כדי להירגע, או פתק עם הוראות לחיפוש “VISUAL RELAXING ” ב- YouTube.

כשאני משתמשת בערכת ההישרדות שלי, בדרך כלל אני הולכת ישר לאחד מפריטי הנוחות הפיזיים האלה. הטבע החושי שלהם מקל עלי להשתמש בהם, גם כאשר המחשבות שלי עושות כל שביכולתן בכדי לשמור אותי במרחב חשיבה שלילי. אני חושבת שתמצאי שזה נכון – פשוט קחי אחד מהם ותהליך ההארקה שלך יתחיל.

3. פריטים שמביאים לך נחמה נפשית, רגשית או רוחנית.

ברגע שתקבלי קצת נוחות פיזית, את עשויה להיות מוכנה לטפל בעצמך ברמה העמוקה יותר. לחלופין, תלוי בצרכים שלך כרגע, יתכן שתבחרי דוקא קודם לפנות אל הפריטים האלה – כל מה שעובד עבורך, הוא טוב! פשוט עטפי את עצמך בחיבוק מטפורי, עד שהתחושה או המצב חולפים. זה יכול להיות כרטיס עם מנטרה אהובה או תפילה, תמונה של אדם/בעל חיים אהוב, שמביא לך שמחה או ציטוט שמעורר אותך.

דבר שעוזר לי כשאני מרגישה את כובדו של הצער, חוסר הוודאות או התסכול הוא לכתוב. לא כדי למצוא פיתרון, אלא רק כדי להוציא את המחשבות מהראש שלי אל הנייר. רישום מחשבות וחרדות יכול להיות תזכורת טובה לכך שהם רק מחשבות, ולאו דווקא מציאות. כשכותבים את סחרור המחשבות החוצה, אין להן ברירה אלא להסתדר בטור ובתור, על מנת לקבל ביטוי על הניר והסערה הולכת ונרגעת. אם את חושבת, שכתיבה לא מצונזרת בצורה חופשית יכולה לעזור לך, הכניסי מחברת ועט לערכת ההישרדות שלך. גם שימוש באפליקציות כתיבה בטלפון עובד מצוין.

מדיטציה או שינון מלה או משפט יכולים להחזיר אותנו לכאן ולעכשיו. מצאתי את עצמי עושה את זה פעם, כשחרדה גדולה ובהלה תקפו אותי עקב אירוע פיזי – שיננתי לעצמי: אני בסדר, הכל בסדר, אני בסדר, הכל בסדר. ההתמקדות בשינון לא מותירה מרחב לחשוב את השלילי.

עשיה מדיטטיבית, כגון שימוש בEFT – טכניקת שחרור ריגשי – גם כן עוזרת להציף החוצה את המחשבות ולשחרר את החרדה והמתח.